onsdag 24 november 2010

Fläskfilégratäng och LCHF :)

Som vanligt i söndags lagade jag mycket mat och en av maträtter var Fläskfilégratäng, receptet kan Du se här
Gratängen blev mycket god med saftig kött, god rökig smak av bacon och smaskig sås av grädde! Hm... mycket fet, tänker kanske Du... men saken är att det är bara bra naturliga ingedienser man använder i sån mat som brukar kallas för LCHF-mat! Jag har börjat äta sådan mat. Förut åt jag ganska mycket frukt, för jag trodde att om jag blir sötsugen då kan jag ju släcka söt-törsten med just frukt... men oj vad jag hade fel... istället fick jag en irriterad, uppblåst mage som inte "tålde" nästan all mat... vad jag än åt fick jag en gasig mage... Jag var tvungen att tacka nej till vitkål, blomkål, broccoli, paprika, vitlök etc. Nu, efter ca två och en halv veckor jag ätit LCHF-mat har jag INGA PROBLEM med magen! Jag är aldrig sugen på sött och jag är aldrig hungrig! Jag är på strålande humör och har mycket energi i kroppen! Så jag har hittat mitt sätt att äta och må bra! :)




Mums för smör och grädde! :)
Har Du något recept som Du kan tipsa mig jag kan laga nästa helg? :)

2 kommentarer:

  1. Har du testat kyckling i jordnöts sås?
    http://smakoslick.blogspot.com/2009/12/lchf-kyckling-i-jordnotssas.html

    Dock vet jag inte vart min bild till receptet tagit vägen...
    ...men det smakar himla gott! VÄLDIGT mättande, burkar räcka med typ 1 msk ris per person om man vill ha det till.

    SvaraRadera
  2. nej, det har jag inte... men ska absolut göra det, för det låter gott! :) Tack för tipset!
    kram

    SvaraRadera