lördag 6 augusti 2011

Kokospannkakor LCHF :)

Hur många pannkakor kan du "trycka" i dig? Förut när jag var hungrig kunde jag äta 6-7 pannkakor med sylt eller något annat sött... och ändå fortsätta vara sugen på mer... usch... blä...

... idag har jag äntligen testat att steka Kokospannkakor som är LCHF-vänliga! Receptet har jag hittat hos Anna Halléns blogg!

Pannkakorna är gjorda på kokosnötsmjöl

Här kommer receptet.
Du behöver:
3 ägg
2 msk kokosnötmjöl
1 krm vaniljpulver (obs! utan socker)
2,5 msk kokosfett
0,5 tsk salt
Så här gör Du:
1. Sätt på stekpanna och lägg i kokosfett (om den är hård). Min kokosolja var flytande eftersom den smälter vid 22-25 grader och det var ganska varmt inne i köket...
2. Blanda väl allt annat i en bunke och häll ner det smälta kokosfettet.
3. Lägg en liten klick kokosfett i en varm stekpanna. Stek pannkakorna på medelvärmen, en aning längre på varje sida än vanliga pannkakor. Smörja stekpannan med kokosfett inför varje pannkaka.
4. Avnjut med lite Bregott på pannkakan eller färska/upptinade hallon!
Mums för en sådan smaskig frukost! :)

Min söta Dasha! :)


1 kommentar:

  1. Jag ska helt klart testa dina pannkakor, men jag kan ärligt säga att jag fortfarande gärna trycker i mig 7 pannkakor till middag :)

    SvaraRadera